ansiktsmask: olivolja

Tänkte tipsa om en snabb ansiktsmask jag nyss provade. Består bara av olivolja, och det kanske ej låter som det bästa mot finnar men tycker den var rätt bra!
Ta några droppar olivolja, massera in i huden (jag körde på 1 min att bara massera) och sitt minst 5 minuter med masken. Jag satt ungefär 25 min, och förutom att det tog lite tid att ta bort (gick sedan bort direkt med papper) och min hy känns sååå len! Vill typ inte sluta röra den, men måste haha.. annars blir det bara värre.
Men rodnaden på ansiktet gick ner lite och huden känns sjukt len, så får se hur det ser ut imorgon! Tips!!
 
 
 
Skönhet&Hår, Tips | |
#1 - - Aina Strand:

Bra tips :)

#2 - - milina.blogg.se:

Har man fet och oljig hy så tror jag inte att det är så bra.. inte i längden iaf. men har man torr hy så är det super! - vilket jag har, så ska testa! :)

Svar: Jag har ganska oljig hy och det funkade bra för mig, men i längden kanske det inte blir så jätte bra! :(
Sera

#3 - - Emma Broberg :

vilket bra tips, kanske ska testa!! :D ha en bra eftermiddag, kramis. <3

Svar: ja det tycker jag du ska!! kram kram <3
Sera

#4 - - milina.blogg.se:

Nja tror inte det är så bra i längden om du redan har oljig hy :/ eftersom du bara tillsätter mer olja.. testa köpa en ansiktstvål som är utan olja :)

Upp