FERGUSON

Har egentligen inte tid för detta, wow som skolan sätter press och så är man hungrig och ska laga mat också. Usch, vill nog mer gråta då jag har prov imorgon. Har dock inga andra läxor tills imorgon så blir hel fokus på franskan idag.
Men men, till allvarligare saker. Vad sker i Ferguson? Om du inte är medveten om det, snälla läs upp. Förbli inte ignorant, för då har du redan tagit ställning. Men men, Michael Brown blev skjuten. Han hade sina händer uppe i luften och skrek '' Skjut inte, jag har inget vapen! '' - kanske inte exakt vad han sa, men händerna var uppe. Notera! - men polisen skjöt. Är ej riktigt säker på vad han gjort.. om han snattat eller inte gjort något? Han var i alla fall obeväpnad. Olika saker står det. Men det är ej huvudpoängen. 
Polisen skjöt honom, och Michael dog. Polisen siktade inte på benet, och FAKTISKT har vittnen sagt olika om hur många gånger han skjöt men ingen sa mindre än 4 och ingen sa mer än 9. Så det var tydligen många skott. Jag skulle vanligtvis inte bry mig men.. polisen heter Darren och är en ljushyad man, Michael är en mörkhyad man. 
Frågan är då, hade Michael gjort något? Läser på olika nätverk att Darren bara helt out of the blue kände sig hotad för Michael var en stor kille liksom. Polisens ständiga övervåld mot mörkhyade. 
Massa protesterar och de blir gripna, slagna, påkörda.. det är så hemskt. Det är så, så, så hemskt. Jag är verkligen sämst på att förklara sådana här situationer, men sök upp saken - speciellt på tumblr! Där finns så grymt bra skrivna texter som gör att man fattar.
Tror jag tänder ett ljus för Michael och andra som dött pga att de haft samma hudfärg som jag har. Förresten han dog den 9 augusti.. 9 augusti! Och jag har fått reda på detta denna vecka? Tv:n har inte alls uppmärksammat om detta.. alltså nä, stäng av tv:n och sök på sociala medier iställer!
 
Åsikter, nyheter & verklighet | |
Upp