BOOKCHALLENGE 1/45

Visste ni att jag ska försöka läas 45 böcker i år? Älskar att läsa hehe. Nu ligger jag tyvärr lite efter i schemat, men tänkte recensera alla böcker jag läst här på bloggen. Finns btw på Goodreads också, där du kan se hur det går för mig, vilka böcker jag vill läsa, läser osv.. Adda mig här!
 
Första boken jag läste i år..
 
 
THE MAZE RUNNER - James Dashner
HANDLING: 
If you ain’t scared, you ain’t human.

When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his name. He’s surrounded by strangers—boys whose memories are also gone.

Nice to meet ya, shank. Welcome to the Glade.

Outside the towering stone walls that surround the Glade is a limitless, ever-changing maze. It’s the only way out—and no one’s ever made it through alive.

Everything is going to change.

Then a girl arrives. The first girl ever. And the message she delivers is terrifying.

Remember. Survive. Run.
SPRÅK: Jag läste den på engelska, finns dock svensk översättning!
BETYG: 4/5
SIDOR: 374 sidor.
ÅR: 2009
UPPFÖLJARE: The Scorch Trials
ÅSIKTER: Wow! Den var ganska seg att komma in i tycker jag, men när jag väl var i typ mitten kunde jag inte sluta läsa. Den var så himla bra! Att själv undra vad allt stod för osv var så himla typ nervöst, och vissa gånger kunde jag inte läsa för jag bara satt där helt förskräckt.. haha! Underbar bok, då man väl kommit in. 
Tyvärr kan man nog inte läsa boken och gilla filmen, inte jag i alla fall. Filmen var helt förskräcklig jäntemot boken. Bu!
Spoilers här nedanför. :)
 

SPOILERS: Slutet alltså.. åh. Blev så ledsen, och förvånad? Vart är de och vad händer egentligen? Längtar så mycket efter att läsa nästa bok.
 
 
 
 
Böcker | |
Upp