citat analys 1

Jag ska analysera 1-4 citat titt som tätt nu. Dela mina tankar och få er att tänka efter rejält. Dessa inlägg kan bli jobbiga och långa. 
Dock vill jag påminna om att jag snart åker bort, och då blir kanske bloggen tom i 14-22 dagar.. tråkigt hehe. 
Ska kanske ställa in tidsinställda inlägg, beror på om jag orkar eller inte. Men men. 

Alla bilder är uppladdade i perfekt kvadratform, redigerade i Afterlight av mig -  så vill du lägga upp citatet på instagram krävs inget utom att spara och klicka!! Skriv gärna isåfall vart du hittade bilden.
Tankar: 
Detta citat är så sant, bra tänkt Mark Twain. Chanser kommer inte två gånger och ta den där snygga tjejens nummer på tåget - du kommer ångra det om du inte gör det och det vet du. 
Sen är bilden kanske halvt opassande men gillar den ändå! 
När jag brukar tänka på detta citat: Det brukar inte vara livsallvarliga scenarion, snarare typ att våga fråga om någons nummer. Och det kan bli sjukt pinsamt men jag ångrar det aldrig, medans jag skulle ångrat det om jag aldrig gjorde det. 
Vad jag försöker få ut till er: 
Gör det där pinsamma, det där ni är halvt osäkra på. Ni vill inte ångra er sedan. 
Tankar: 
Denna är så himla KLAR och REN liksom. Den är skarp och direkt på sak. Den visar att det är jag som sköter mitt välmående och gillar jag inte hur jag mår borde jag ändra något. Usch, nästan läskigt hur bra den är!! Lite svårare än att bara ändra något men en måste inse att något skall ändras.
När brukar jag tänka på detta citat:
Typ när jag är ledsen, och behöver ett "wake-up-call" så jag inte deppar ner mig. 
Vad jag försöker få ut till er: 
Försök inse att ni påverkar hur ni mår, ni kan söka hjälp, försöka ta bort det dåliga ur ert liv.. det är enklare att skriva haha. Men ni bestämmer inte hur ni mår men ni kan påverka det. Sitter man ledsen och har ingen lust att bli gladare, ja då kan man ju låta saker stanna som de är (jag 7/10 ggr jag är arg).
Tankar: 
Tycker själv det är otroligt sant, haha!
När brukar jag tänka på detta citat:
Hmm.. Brukar nog inte tänka på det så mycket faktiskt.
Vad jag försöker få ut till er: 
Inget speciellt, tror jag. Men visst är det sant?!
Citat | |
Upp