JAG ÄR SÅ DÅLIG

Jag är så så så dålig på att skriva inspirerande, vackra inlägg som berör en. Men du är unik, du är fantastisk och du kanske tycker att dina höfter är för breda och att din näsa är stor - men acceptera att du ser ut såhär, acceptera vilken fin chans du fått att leva och det tar bara onödig tid att klaga på saker som inte går att ändra (eller plastikoperation finns ju men.. kanske inte det bästa) och jag lovar dig att det finns en person där ute som tycker du är fin - precis som du är!
Jag har alltid blivit så himla förvånad när någon sagt att jag är fin. När någon kollar länge och säger en komplimang, det känns typ wow tänker folk så om mig? Jag vet att någon tycker jag är fin, att någon tycker du är fin och att du tycker någon är fin. Alla är vackra, låter så cheesy, men det är verkligen sant!
Det krävs bara rätt person att se det. Jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig tänkt att den personen kanske inte ser lika bra ut som den bredvid, men alla är ju fan vackra. Okej, jag tycker inte den tjejen var snygg? Men det gör någon, rätt person krävs för att se skönheten helt enkelt.
Tre gånger har jag sett så himla, himla vackra tjejer och då har jag sagt till dem. Den första började nästan gråta och tackade jätte mycket, och jag tänkte typ '' what? Fattar hon inte att hon är helt otroligt sjukt vacker? ''. Rätt person krävs att se det helt enkelt. Den andra sa tack och såg väldigt glad ut, och sen tog hon mig på axeln när jag skulle gå och sa '' du är verkligen också det ''. Och den sista log lite, och sen tittade hon på mig väldigt länge, jag är vääl lite småkonstig haha. Men de tre personerna hade kanske inte tänkt att de var så jätte fina, men som sagt - rätt person såg det och uppmärksammade de om det! 
 
Jag lovar dig att någon tycker du är vacker, men det viktigaste är att du själv tycker det för att vara helt ärlig. Så acceptera att du har brister, för det har vi alla. Jag tycker faktiskt om mig själv. Jag tycker jag har för många finnar, men alla har väl finnar eller hur? Sen finns det dagar då mitt självförtroende är på 0, men oftast tycker jag ändå om mig själv. Jag har precis som alla andra brister, men jag har accepterat dem och säger någon att mina bröst är små? Ja, men det finns väl fördelar med det!
 
Det finns storbröstade som vill ha småbröst och tvärtom, folk med lockigt hår som vill ha rakt hår, det du har vill någon annan ha. Men att titta på andra och jämföra och vilja ha kommer inte ändra dig.
Men i alla fall kan man inte få det. Hatar du verkligen din kropp? Du kanske kan göra något åt det, men det bästa är faktiskt att försöka acceptera att du ser ut såhär och du är vacker, och när du accepterar dina brister kan ingen använda dem mot dig. Du kanske inte har den smalaste kroppen eller de snyggaste kurvorna, men låt ingen säga tatt du är ful. 
Media sprider och säger vad som är fult och snyggt - men de har så jävla fel. Den som är snyggast är den som är stolt över sig själv.
Haha, känner att jag spårade lite och tog det till ett annat ämne - är så himla dålig på detta! Pussar
 
 
 
 
Självförtroende | |
#1 - - Double Up - Malin & Lina:

SV: men ååhh tack tack snälla du!

#2 - - Mirjam Wallmark:

Superbra skrivet, verkligen!

Upp